Czym jest kultura organizacyjna? Kultura organizacyjna stanowi zestaw norm i wartości wyznawanych zarówno przez kierownictwo, jak
i pracowników na wszystkich szczeblach. Przekłada się ona na sposób organizacji działalności przedsiębiorstwa na różnych płaszczyznach.
Może przejawiać się materialnie np. poprzez kreowanie przyjaznych przestrzeni pracy oraz niematerialnie m.in. poprzez sposób współpracy, radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych czy procesy wdrażania (onboarding) i żegnania (offboarding) pracowników.
Kandydaci nie podejmują decyzji o zatrudnieniu wyłącznie na podstawie kalkulacji zysków i strat. Liczy się autentyczna opowieść
o firmie – kto stoi za usługą lub produktem, dlaczego i jak coś robimy oraz co robimy, żeby dać wartość nie tylko sobie, ale także innym.
Strategia marki pracodawcy i jej egzekucja mogą zderzyć się
z nieprzewidzianymi okolicznościami i ulegać gwałtownym zmianom.
W porównaniu do tej dynamiki kulturę organizacyjną charakteryzuje trwałość. Wielu przedsiębiorców przekonało się o tym w pandemicznej rzeczywistości, kiedy podejście zespołów do zmieniającego się świata
i biznesu pokazało, że kultura organizacyjna może być proinnowacyjna lub destrukcyjna. Wszyscy znamy historie firm, w których zabrakło zwinnych decyzji i zaangażowania załogi, mimo najnowocześniejszych narzędzi i postępującej digitalizacji.
Jednym z narzędzi wspierających kulturę organizacyjną jest Culture Book. Culture Book to przewodnik po kulturze organizacyjnej firmy,
w którym każdy zainteresowany marką znajdzie informacje ważne zarówno z perspektywy człowieka, jak i specjalisty. Przekazuje m.in. misję, wizję, atmosferę pracy oraz UX miejsca pracy. Culture Book buduje rozpoznawalność organizacji na rynku na poziomie rekrutacji, onboardingu i ogólnej oferty pracodawcy.
Culture Book zawsze zawiera kilka kluczowych elementów. Jako Absolvent Consulting stawiamy na sekcje, które najlepiej oddają kulturę organizacyjną firmy.
O firmie: misja, wizja, EVP, produkt oraz przekaz od lidera.
O ludziach: sylwetki osób stojących za organizacją,
nie tylko liderów.
O normach, wartościach i zachowaniach: podejście do uczenia się i popełniania błędów.
O miejscu pracy: biuro, dojazd, biurko, narzędzia do pracy i rozwoju, metodyka realizacji projektów, digitalizacja procesów.
O procesie rekrutacji i onboardingu.
O odpowiedzialności społecznej: zaangażowanie firmy, liderów i pracowników.
PS Lista ta nigdy nie jest zamknięta. Culture Book daje przestrzeń na unikatowość ludzi i firmy oraz jej wyższy cel. Dopiero to wyznacza pełny spis treści Twojej książki.
Tworzenie Culture Booka angażuje szereg pracowników. W Absolvent Consulting wykonujemy następujące kroki we
współpracy z partnerem:
01
Audyt i badanie kultury organizacyjnej
wybieramy treści, które wniosą największą wartość do książki, angażując pracowników z różnych działów.
02
Zebranie materiałów
dokonujemy selekcji, ustalamy formę i zakres Culture Booka.
03
Tworzenie publikacji
od projektu do wersji finalnej. Przygotowujemy teksty oraz stronę graficzną – na tym etapie chętnie organizujemy dedykowane sesje zdjęciowe i nagrania filmów do wersji interaktywnej.
04
Oddanie projektu
po ustalonych turach poprawek i feedbacku oddajemy Culture Booka w Twoje ręce. Wizytówka firmy gotowa!
Zaprojektowaliśmy Culture Booki dla topowych pracodawców w Polsce. Na swoim koncie mamy przewodniki po kulturze organizacyjnej dla m.in. fabryki L’Oréal Warsaw Plant, DOM 3E czy Sanpol.
Potrzebujesz wsparcia doświadczonej agencji EB
w zaprojektowaniu kampanii EB?
Współpraca
Krzysztof Ciok
Head of Absolvent Consulting
Telefon
+48 733 888 795Dane spółki
Absolvent.pl Sp. z o.o.
ul. Czerniakowska 87A
00-718 Warszawa
NIP: 521 36 36 204
KRS: 0000447104
Kapitał zakładowy: 262.372,00 PLN
Numer rachunku bankowego
49 1240 6957 0103 0354 0000 0001