Zaprojektowanie strategii EB, czyli skutecznego pozycjonowania marki pracodawcy na rynku pracy, to złożony proces. Zadanie realizujemy zazwyczaj w 4 dużych krokach, odpowiednio rozłożonych w czasie. Cały projekt zajmuje przeciętnie około od 3 do nawet 6 miesięcy, w zależności od tego, czy firma ma już wypracowane EVP (employee value proposition) i strategia EB wymaga jedynie weryfikacji i/lub odświeżenia, czy firma buduje employer branding od podstaw. Nad wszystkim czuwa dedykowany Project Manager, który na bieżąco współpracuje z zespołem klienta, naszymi strategami i studiem kreatywnym.
01
Kick-off
projektu
02
Analiza stanu
bieżącego
03
Fundamenty
komunikacji EB
04
Egzekucja
strategii
Tutaj nie wystarczy zwykły brief. Pracę nad strategią EB zaczynamy od spotkanie online lub offline z liderami projektu po stronie klienta. Rekomendujemy minimum 2 osoby odpowiedzialne za działania EB i HR (w tym jedną osobę decyzyjną i jedną operacyjna) oraz przedstawiciela działu Marketingu i/lub Komunikacji. W trakcie spotkania określamy zasady i styl współpracy z agencją EB. Klaryfikujemy ramy czasowe, mapujemy interesariuszy i tworzymy listę niezbędnych kontaktów.
Ważnym punktem kick offu jest pierwsze ćwiczenie określające persony, zarówno pracownika, jak i kandydata. Zarys grupy docelowej stanowi gwarancję, że strategia EB od początku nie będzie strategią, pod którą mógłby podpisać się każdy inny pracodawca. W części warsztatowej powstaje też oś czasu przedstawiająca cykl życia kandydata/pracownika. Tak stopniowo zapoznajemy się z organizacją od środka.
Efekt kick offu to tracking tool z podziałem na najważniejsze tematy i odpowiedzialności. Plik pozwala śledzić przepływ prac i trzyma projekt w ryzach.
Efekt analizy stanu bieżącego to raport z przeprowadzonego audytu i badań, który wyznacza kierunek dla powstającej strategii EB. Dokument udostępniamy w layoucie Twojej marki – jest gotowy do prezentacji np. przed biznesem.
Analizujemy udostępnione dokumenty i przykłady komunikacji EB klienta z ostatnich 3 lat
Pogłębiamy wnioski w wywiadach z liderami procesów w organizacji
Analizujemy otoczenie technologiczne i prawne, żeby ocenić, jak dostępne rozwiązania i regulacje wpływają na rynek pracy
Przeprowadzamy badanie ilościowe i jakościowe rozpoznawalności marki pracodawcy
Identyfikujemy konkurencję m.in. ze względu na podobne zapotrzebowanie na talenty i porównujemy rozwiązania klienta z rozwiązaniami konkurencji
Tworzymy listę trendów EB w Polsce i na świecie oraz sprawdzamy prognozy dotyczące rynku pracy
Analizujemy otoczenie technologiczne i prawne, żeby ocenić, jak dostępne rozwiązania i regulacje wpływają na rynek pracy
Przeprowadzamy badanie ilościowe i jakościowe rozpoznawalności marki pracodawcy
Atrybuty marki pracodawcy
Są charakterystyczne i wyróżniają Cię na rynku pracy
RTB (Reasons to Believe)
Są prawdziwe, bo oparte na realnych zaletach pracodawcy, a nie życzeniach
Claim EB
Jest atrakcyjny, a w efekcie powtarzany przez kandydatów i pracowników
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy w życie strategie EB dla największych pracodawców w Polsce i Europie. Na swoim koncie mamy strategie marki pracodawcy dla m.in. PKP Energetyka, LOTTE Wedel, AVON Polska czy LUX MED. Zapraszamy do zapoznania się z naszym portfolio.
Potrzebujesz wsparcia doświadczonej agencji EB
w zaprojektowaniu kampanii EB?
Współpraca
Krzysztof Ciok
Head of Absolvent Consulting
Telefon
+48 733 888 795Dane spółki
Absolvent.pl Sp. z o.o.
ul. Czerniakowska 87A
00-718 Warszawa
NIP: 521 36 36 204
KRS: 0000447104
Kapitał zakładowy: 262.372,00 PLN
Numer rachunku bankowego
49 1240 6957 0103 0354 0000 0001