Strategia
employer branding

Zaprojektowanie strategii EB, czyli skutecznego pozycjonowania marki pracodawcy na rynku pracy, to złożony proces. Zadanie realizujemy zazwyczaj w 4 dużych krokach, odpowiednio rozłożonych w czasie. Cały projekt zajmuje przeciętnie około od 3 do nawet 6 miesięcy, 
w zależności od tego, czy firma ma już wypracowane EVP (employee value proposition) i strategia EB wymaga jedynie weryfikacji i/lub odświeżenia, czy firma buduje employer branding od podstaw. Nad wszystkim czuwa dedykowany Project Manager, który na bieżąco współpracuje z zespołem klienta, naszymi strategami i studiem kreatywnym.

Strategia
w 4 krokach

01

Kick-off

projektu

02

Analiza stanu
bieżącego

03

Fundamenty
komunikacji EB

04

Egzekucja

strategii

Strategia EB Employer Branding

Jak zaczynamy
pracę nad
strategią EB?

Tutaj nie wystarczy zwykły brief. Pracę nad strategią EB zaczynamy od spotkanie online lub offline z liderami projektu po stronie klienta. Rekomendujemy minimum 2 osoby odpowiedzialne za działania EB i HR (w tym jedną osobę decyzyjną i jedną operacyjna) oraz przedstawiciela działu Marketingu i/lub Komunikacji. W trakcie spotkania określamy zasady i styl współpracy z agencją EB. Klaryfikujemy ramy czasowe, mapujemy interesariuszy i tworzymy listę niezbędnych kontaktów.

Ważnym punktem kick offu jest pierwsze ćwiczenie określające persony, zarówno pracownika, jak i kandydata. Zarys grupy docelowej stanowi gwarancję, że strategia EB od początku nie będzie strategią, pod którą mógłby podpisać się każdy inny pracodawca. W części warsztatowej powstaje też oś czasu przedstawiająca cykl życia kandydata/pracownika. Tak stopniowo zapoznajemy się z organizacją od środka.

Efekt kick offu to tracking tool z podziałem na najważniejsze tematy i odpowiedzialności. Plik pozwala śledzić przepływ prac i trzyma projekt w ryzach.

Analiza stanu
bieżącego

Efekt analizy stanu bieżącego to raport z przeprowadzonego audytu i badań, który wyznacza kierunek dla powstającej strategii EB. Dokument udostępniamy w layoucie Twojej marki – jest gotowy do prezentacji np. przed biznesem.

Analizujemy udostępnione dokumenty i przykłady komunikacji EB klienta z ostatnich 3 lat

Pogłębiamy wnioski w wywiadach z liderami procesów w organizacji

Analizujemy otoczenie technologiczne i prawne, żeby ocenić, jak dostępne rozwiązania i regulacje wpływają na rynek pracy

Przeprowadzamy badanie ilościowe i jakościowe rozpoznawalności marki pracodawcy

Identyfikujemy konkurencję m.in. ze względu na podobne zapotrzebowanie na talenty i porównujemy rozwiązania klienta z rozwiązaniami konkurencji

Tworzymy listę trendów EB w Polsce i na świecie oraz sprawdzamy prognozy dotyczące rynku pracy

Analizujemy otoczenie technologiczne i prawne, żeby ocenić, jak dostępne rozwiązania i regulacje wpływają na rynek pracy

Przeprowadzamy badanie ilościowe i jakościowe rozpoznawalności marki pracodawcy

Co jest potrzebne do
zaprojektowania
strategii EB?

  • Dookreślona persona kandydata i pracownika z podziałem na grupy docelowe np. ze względu na wiek, staż pracy, obszar 
w organizacji itd.
  • Lista odpowiednich kanałów komunikacji EB – online i offline oraz własnych i kupionych
  • EVP (employee value proposition), czyli obietnica która, jeśli jest spełniana, przyciąga i zatrzymuje najlepszych pracowników
  • Key Visual wyznaczający zasady i standardy w zakresie projektowania i wykorzystywania materiałów wizualnych
w komunikacji z rynkiem pracy
  • Krótko- i długoterminowe cele operacyjne dla zespołu EB
i HR przedstawione w formie Action Planu osadzonego
w czasie (np. kwartał, półrocze, rok, 2 lata)
  • Harmonogram wdrożenia strategii EB, od komunikacji wewnątrz organizacji po kampanie marketingowe na zewnątrz firmy
  • Mierniki sukcesu działań employer brandingowych
EVP - Employer Branding Proposition

Składowe
EVP

Atrybuty marki pracodawcy

Są charakterystyczne i wyróżniają Cię na rynku pracy

RTB (Reasons to Believe)

Są prawdziwe, bo oparte na realnych zaletach pracodawcy, a nie życzeniach

Claim EB

Jest atrakcyjny, a w efekcie powtarzany przez kandydatów i pracowników

Przykładowe mierniki
sukcesu działań
employer
brandingowych

  • liczba aplikacji z poszczególnych grup docelowych po wydarzeniach i akcjach skierowanych do każdej z nich
  • czas zatrudnienia od powstania potrzeby rekrutacyjnej
  • liczba zatrudnień z targetowanych grup
  • zwiększenie ruchu online na zakładce kariera
  • liczba zatrudnień i poleceń pracowników w ramach programu Employee Advocacy
  • liczba osób z grup docelowych biorących udział 
w wydarzeniach stacjonarnych np. targi pracy, 
open day i inne
  • aktywności pracowników w social mediach w ramach programu ambasadorskiego
  • poziom zaangażowania pracowników stałych i nowo zatrudnionych
  • retencja zatrudnionych osób

Nasze doświadczenie
w strategiach EB

Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy w życie strategie EB dla największych pracodawców w Polsce i Europie. Na swoim koncie mamy strategie marki pracodawcy dla m.in. PKP Energetyka, LOTTE Wedel, AVON Polska czy LUX MED. Zapraszamy do zapoznania się z naszym portfolio.

Potrzebujesz wsparcia doświadczonej agencji EB
w zaprojektowaniu kampanii EB?

Więcej
KompetenCJI

Kampanie Employer Branding i Marketing Rekrutacyjny

Więcej

Stoiska Targowe i wydarzenia EB

Więcej

Kultura organizacyjna

Więcej

Rozwiązania IT

Więcej

Współpraca

Krzysztof Ciok

Head of Absolvent Consulting

Marketing Rekrutacyjny

Dane spółki

Absolvent.pl Sp. z o.o.
ul. Czerniakowska 87A
00-718 Warszawa

NIP: 521 36 36 204
KRS: 0000447104
Kapitał zakładowy: 262.372,00 PLN

Numer rachunku bankowego

49 1240 6957 0103 0354 0000 0001