Okres przygotowań do targów pracy to gorący czas. Zbyt dużo obowiązków, za mało czasu? Been there, done that! Nawet jeśli stoisko targowe jest już gotowe, za Tobą dopiero połowa sukcesu. By dobrze wyróżnić się na tle konkurencji i przyciągnąć talenty, musisz zadbać też o inne kwestie. Oto 13 rad, jak zrobić dobre wrażenie na targach pracy i w pełni wykorzystać szansę zaprezentowania się jako najlepszy pracodawca na rynku. A przy tym dobrze się bawić i wrócić do biura z górą CV!
1. Ustal cele
Zastanów się, z jakim sukcesem chcesz wrócić z targów. Potrzebujesz domknąć rekrutacje? Odśwież oferty pracy na najważniejsze role z perspektywy biznesu. Planujesz zwiększyć świadomość marki pracodawcy? Zastanów się, jak zaprezentować filozofię firmy w ciekawy sposób. A może pora na benchmark konkurencji? Niezależnie od odpowiedzi, warto dokładnie przeanalizować oczekiwania EB & HR, by po wydarzeniu sprawdzić swoją efektywność.
2. Zadbaj o zespół
Do udziału w targach warto zaprosić przedstawicieli linii biznesowych lub obszarów, dla których prowadzisz aktualne rekrutacje. W ten sposób masz gwarancję, że merytoryczne pytania kandydatów nie pozostaną bez odpowiedzi. Pamiętaj o liście zadań, która usprawni pracę i uchroni przed niepotrzebnym chaosem. Spotkajcie się przed wydarzeniem i przedyskutujcie wszystkie kwestie, aby każdy zrozumiał swoją część.
3. Poznaj dokładnie grupę docelową
Określ dokładnie jej potrzeby. Szukasz młodych ekspertów od marketingu? Sprawdź, co kręci teraz gen Z. Liczysz na nowy zespół IT? Zrób research i poznaj najbardziej rozchwytywane przez programistów benefity. Taka wiedza to Twój as w rękawie.
4. Postaw sprawy jasno
Wyjdź naprzeciw oczekiwaniom talentów w sposób szczery i prawdziwy. Nie składaj ofert bez pokrycia i nie koloryzuj. Etapy procesu rekrutacji w firmie są długie i czasochłonne? Zagraj w otwarte karty i powiedz o tym uczestnikom, wskazując na inne przewagi. Transparentność jest gwarancją, że obie strony nie marnują cennego czasu.
5. Postaw na pierwsze wrażenie
Mówi się, że masz na to tylko 5 sekund. Przygotuj się, by wykorzystać je w pełni. Postaw na energiczne kolory lub lustrzane elementy. Zadbaj o multimedia, najlepiej interaktywne. Na stoisku zamontuj charakterystyczną atrakcję np. huśtawkę albo koło fortuny, które zatrzymają uczestników targów na dłużej. Potrzebujesz pomocy w zaprojektowaniu standu lub koncepcji komunikacji od hasła po jego egzekucję w niestandardowej formie? Zapraszamy do współpracy!
6. Wrzuć na luz
Emocje udzielają się wszystkim. Chyba nie chcesz, by uczestnicy kojarzyli Twoją firmę ze stresem i napiętą atmosferą. Zadbaj o szeroki uśmiech oraz pozytywne wibracje. Pokaż kandydatom, z jak fajnymi ludźmi mogą pracować. Tylko tyle i aż tyle.
7. Przygotuj gadżety z logo firmy
Podziel je na dwie kategorie. Brandowe drobiazgi, których liczba nie nadszarpnie Twojego budżetu. Mogą to być np. długopisy, wlepy, notesy czy zaślepki na kamerki. Z drugiej strony bardzo ważne są też gadżety-prezenty dla potencjalnych kandydatów, osób zaangażowanych w rozmowę lub laureatów konkursu, jeśli taki planujesz. Postaraj się, by nagrody z tej puli były unikatowe, niepowtarzalne i przede wszystkim użyteczne. Co powiesz na powerbank, mini drukarkę do zdjęć lub designerską bluzę w duchu marki?
8. Zadbaj o wygląd ulotek, wizytówek i reklam multimedialnych
Materiały promocyjne powinny być nie tylko ładne, ale przede wszystkim interesujące i czytelne. Wybolduj najważniejsze informacje, odpowiednio dobierz kolory i pamiętaj o zasadzie: 2 merytoryczne strony > encyklopedia o firmie. Jeśli nie masz pomysłu na ulotkę, podpowiadamy, że taka w formie zdrapki, krzyżówki albo strony zapachowej – na pewno zrobi efekt WOW!
9. Nie zapominaj o rozmowie
Najbardziej wypasione stoisko nie spełni swojej funkcji bez Twojej interakcji z kandydatami. Przygotuj się na krótki small talk, podczas którego szybko i zwięźle przedstawisz atuty organizacji. Staraj się używać prostego języka. Firmowy slang może okazać się niezrozumiały.
10. Odłóż urządzenia elektroniczne na bok i pamiętaj, by nie używać ich podczas rozmów
To nie tylko rozprasza, ale może zostać źle odebrane i pozostawić niemiłe skojarzenia. TikTok zaczeka.
11. Pozwól sobie pomóc i skorzystaj z narzędzi targetowania
To świetny sposób na szybki i łatwy kontakt z talentami, a przy tym większe szanse na pozytywny wynik rekrutacji. Na Talent Days możesz skorzystać np. z rozwiązania Talent Match, które łączy kandydatów z pracodawcą i gwarantuje ich idealne dopasowanie.
12. Wyciśnij z udziału w targach, ile się da
Stacjonarne targi pracy to znacznie więcej niż stoisko i rekrutacje. To też warsztaty rozwojowe i okazja do personal brandingu, panele dyskusyjne czy networking z organizatorem. Zaplanuj czas na dodatkowe aktywności. Warto!
13. Checklista dla pracodawcy na Talent Days… czyli spis rzeczy, o których możesz zapomnieć, bo my pamiętamy za Ciebie
Wydrukuj niezbędnik targowy. Stworzyliśmy go jako uzupełnienie tego artykułu. Musisz wiedzieć, że Absolvent Consulting to część Grupy Absolvent, która od 10 lat organizuje Talent Days – największe targi pracy i praktyk w Polsce. Bez względu na to, czy jesteś z nami od kilku sezonów, czy wiosną 2023 spotkamy się po raz pierwszy, nasza checklista na pewno przyda Ci się w najbliższych tygodniach.
POBIERZ NIEZBĘDNIK TARGOWY [ONLINE]>>>
POBIERZ NIEZBĘDNIK TARGOWY [DO DRUKU]>>>
Nagrody pracodawców na Talent Days – ABSOlutna premiera!
Po raz pierwszy w historii Talent Days rusza plebiscyt pracodawców, w którym już wiosną 2023 do zdobycia będą aż 3 pierwsze miejsca w 3 wyjątkowych kategoriach x 4 miasta (Katowice, Kraków, Wrocław i Warszawa)! Udział w naszych targach = nominacja pracodawcy w konkursie. O nagrodach dla firm zdecydują głosy uczestników naszych targów. Czy wiesz, że do tej pory we wszystkich edycjach Talent Days wzięło udział już ponad 507 000 młodych talentów z całej Polski?
Więcej informacji już niedługo na profilach LinkedIn Absolvent Consulting i Talent Days. Stay tuned!